avatar Ten blog rowerowy prowadzi RoboD z miasteczka Ełk. Mam przejechane 31704.18 kilometrów w tym 3001.20 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.35 km/h i się wcale nie chwalę.

GG: 1590409 photobikestats

Wytwórnia chemiczna

Wtorek, 10 maja 2011 · dodano: 12.05.2011 | Komentarze 6

Wybrałem się dzisiaj ponownie do 'Wytwórni Chemicznej'. W domu, ze zdziwieniem, okryłem, że poprzednio byłem tam w maju 2008 :-O czyli równe trzy lata temu. Dżizassss... jak ten czas z#@$^$&&*a :-( Pogoda wycieczki wspaniała, pełne słońce. Wiatr w zasadzie mi nie przeszkadzał, ponieważ większość początkowego dystansu pokonałem lasem.

Jedna z polnych dróg, którymi miałem okazję dzisiaj podróżować.

Wejścia 'strzeże' podwójna brama, która nie ma jednak po bokach żadnego ogrodzenia :-) Kiedyś przez wejście szły tory, ale obecnie zostało po nich tylko wspomnienie.

Brama zawiązana jest solidnym łańcuchem z jakiejś maszyny...

......i dodatkowo zabezpieczona rdzewiejącym drutem kolczystym.

Jedna w kilkunastu hal produkcyjnych. Obecnie od wielu lat pusta i niszczejąca. Całość kompleksu rozrzucona jest na kilkunastu hektarach. Budynki ze względów bezpieczeństwa zlokalizowane są co około 100 metrów i otocznie solidnym wałem ziemnym.

Wewnątrz kompleksu istnieje sieć dróg z lanego betonu. Stan nawierzchni oceniłbym na dość dobry. Wcześniej, ze względu na ciemne zabarwienie myślałem, że to asfalt. W sumie to właśnie te drogi tknęły mnie w 2008 do wyjazdu, kiedy na mapie zobaczyłem w środku lasu dość dziwnie wyglądające symetryczne ścieżki.

Można powiedzieć, że to zabytkowa latarnia ;-)

Jedna z ramp przeładowczych. Podobnie jak hale produkcyjne, otoczona jest wałem ziemnym, ale o podwójnej wysokości.

Inne zdjęcia z wypadu z maja 2008: klik 1 i klik 2
Kategoria Fotograficznie

RoboD
| 08:01 piątek, 13 maja 2011 | linkuj @ dodoelk
Nie wjeżdżaj tylko przez główną bramę (to nie ta ze zdjęcia :-) ), bo teren jest prywatny, więc zawsze więc mogą być jakieś kwasy.
skibabike
| 07:59 piątek, 13 maja 2011 | linkuj Wspaniałe miejsce na penetracje , ciekawe co tworzyli w tych halach ... pewnie jakieś gazy &
RoboD
| 07:58 piątek, 13 maja 2011 | linkuj PRLowskiego kombinatu do produkcji materiałów wybuchowych lub czegoś podobnego. Z tego co mi wiadomo, to z jakiś względów produkcja ta nigdy nie doszła do skutku, a zakład produkował komponenty masek p-gas.
dodoelk
| 07:58 piątek, 13 maja 2011 | linkuj Kurczę, rzut beretem a nigdy tam nie byłem, ba... nawet o tym nigdy nie słyszałem.
Będzie w takim razie kolejny cen na terenową wyprawę.
Foty jak zawsze super.
Dawko
| 07:46 piątek, 13 maja 2011 | linkuj To pozostałości jakiegoś prl-owskiego kombinatu czy ślady nazistowskiej potęgi?
RamzyY
| 04:40 piątek, 13 maja 2011 | linkuj wspaniała pogoda na robienie zdjęć(była)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa dzaja